tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Oh what a terrible morning, oh what a terrible day..

Visst känns det som en dröm att vakna till
-MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det  e blött i sängen!
Jag som tänkte sova lääääänge idag, men nejnej.
Har inte ont av den extra tvätten men ibland när man bestämt sig för att ligga lite längre på morgonen så är det irriterande.

Jag gillar visserligen inte å klaga så mycket men idag hade jag helst velat dra något gammalt över mig och vakna i morgon istället.
Det är de där tråkiga "hushållsmåstena" som skall göras. Och det är minsann ingen som kommer hit och gör dem åt en.
Tvätten ligger nu i drivor i tvättstugan och bara skriker på mig.
Diskbänken är överfull och rinner nästan över (men diskmaskinen gapar tom) och sen golvet, ja det ska vi bara inte tala om! Både barnen och jag springer ju ut och in med skor på så det blir fort grusigt.
Har 2 lådor jordgubbar i kylen som snart går ut av sig själva om jag inte gör något åt dem.
Funderar på om man ska sätta igång saftmajan när man ändå måste städa idag.

Nu har jag fått vakna  iallafall. Första koppen kaffe och cig har avverats så nu kanske jag kan ta tag i dagen.
Får återkomma i kväll och berätta om jag vart nått duktig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: