tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Morgonstund har guld i mun....

Ja det sägs så. Och jag håller väl med till viss del.
Att få sitta i lugn och ro med en kopp kaffe en cigg och bara lyssna till ingenting ÄR nog att ha "guld i mun".
Barnen sover än och allt är tyst.
När de vaknar är det nu mera full rulle direkt. Inte som för ett halvår sedan då de gärna myste lite i soffan vid morgon tvn.
Det är mycket jag vill göra denna sommar. Den sista där vi är hemma och lediga ihop. Nästa sommar hoppas jag ha ett bra jobb och barnen en plats på fritids.
Mina goda vänner i Helsingborg har ett sommarställe i småland som jag gärna vill besöka och självklart ta en tur ner till dem med. Jag skulle ordnat ett kalas till töserna med. De har inte kunnat ha det än pga platsbristen, men nu på sommaren kan man ju vara ute.
Hade jag haft pengar skulle vi åkt en dag till Liseberg med men det bir det nog inte.

Idag ska jag fota en massa kläder och lägga upp på tradera, hoppas att jag får in så det räcker till kalaset där.
Nu är det lågt med kortbeställningar med :( inte ett enda kort var sålt när jag var nere hos Eva senast.

Men jag har äntligen fått tillbaka min mini dator :D!! Hade oturen att någon råkade nysa en hel mun full med kaffe över den så den har varit inne på reparation ett par veckor.
TACKOLOV att jag tog "drulleförsäkring" på den!! Det var bara självrisken på 195kr som jag behövde betala.


Jag och töserna var på Tropikcenter i Halmstad för ett tag sedan och det var riktigt poppis! Träffade en gammal polare som jag inte sett sen sena tonåren och vi stog och pratade ett bra tag. Barnen fick titta på när han städade burarna och fixade med djuren. Krokodilerna var roligast att titta på.






Bröllopskortets utsida

och insidan.....


Riktigt flott åkte de mellan kyrkan och festen i en gammal Morgan....

Kolla in så snygga de är!! (mamma som sytt brud klänningen)

Mamma sydde även näbbens klänning. SÅÅÅ söt!!




Jag har faktiskt köpt en present till töserna. Hade inte råd egentligen men något ville jag de skulle ha. Så de fick ett tvspel för "små barn" V-smile. Både roligt och rättså lärorikt. Nu ska jag bara ha tag i en "handkontroll" till så de kan spela tillsammans och kanske något mer spel. Simbas skatt följde med med det ska tydligen finnas både nalle puh och lilla sjöjungfrun.
Nån som har till salu????




Kommentarer
Postat av: sara

Det är bara att dyka upp i småland v 32.

Bara jag och barnen där då.

Hade varit sååå kul.

Kram

2009-07-09 @ 18:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: