tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Fullspäckad helg :)

Så mycket roligt vi vart ut på denna helgen!
Barnen och jag var med mormor och morfar och storhandlade i fredags, nått av det roligaste töserna vet... (jaja de brås väl på mamma hihi) Sen hoppade vi av hos moster Jenny. Där blev det hamburgare till kvällsmat och läsk, inte villken som helst utan BLÅDÅRE hehe bara för barn. Själv hjälpte jag till med alla grillspetten som skulle göras till dagen efter. Vi stog och ordnade med mat lngt in på natten.
Vaknade tidigt (som vanligt) till ösregn :( inte rikitgt marknadsväder.. Men min svåger är av åsikten "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" så det var bara att leta upp kläder i syrrans gömmor.
Husvagnen skulle med för min svåger skulle sova i den med de stora töserna. Packa packa packa. Väl framme med systers stora buss och en gigantisk husvagn efter i ÖSREGN ser vi att parkerar vi på åkern med de andra kommer vi aldrig därifrån! Det blev till att åka upp till lantstället där vi skulle vara och ställa av den först.
Marknaden avverkades i ömsom regn och åska och strålande sol, tror vädergudarna hade lite beslutsångest den dagen.
Det inhandlades tofflor till syrrans minste, han har fruktansvärt stark vilja!! Därför blev de vita tofflor med lila blomor på. Såg ett par innetofflor jag ville ha men 200kr var inte riktigt vad jag hade att lägga på tofflor till mig denna dag. Strosade runt med barnen och får syn på bamse, en gammal nordsvensk som drar en kärra som man får åka på. Alla barnen i kör "vi vill åka med Bamse". Snälla pappa Benny tar hela horden med barn och åker en runda. *tack Benny*  Jag och min syster tar ett par lotter och jag vinner faktiskt haha en ill röd tshirt som det står swetruck på.
Jag hade ett önskemål med denna marknad för min egen del och det var att köpa citronhonung så det går vi och gör. Visst honung är dyrt men 60kr för en burk på 500g.... jaja det var ju det enda jag skulle köpa till mig.
DÄr fanns en gratiskarusell som barnen bara älskade (och mammorna med faktiskt, fick stå ifred flera minuter) Där åkte de flera rundor.



När vi var på väg mot bilen gick vi förbi toffelförsäljaren igen och jag hade 200kr kvar så jag köpte faktiskt tofflorna till mig :D!!  Javisst är det tantvarning på dem men de är bra för fötterna och väldigt bekväma! Så jag struntar i vad folk anser om dem!!

Lyckliga barn som äter korv både på kors och tvärs....

Vi kom fram till gården där husvagnen stog och då skulle de förberedas fika. Farmor Ingalill hade bakat MASSOR!!
Där var kakor rulltårta och bullar i mängder! Vi dukade ut allting på den lövade logen och fikade där. Gården är Farfar Unos föräldrahem som han har ihopa med en bror. (mycket trevligt folk allihopa)
Barnen sprang kors och tvärs och bara njöt, stora ytor och inget "förbjudet område".


Det underbara lantställe som vi var på efter marknaden.

Här är en bild på "logen" där vi satt och fikade och åt sen på kvällen.

Efter fikat, massor med fika var jag så trött och slut att jag undrade hur 17 jag skulle hålla mig vaken ända till kvällen.
Kerry, som ska ha barn om 10 veckor (inte avundsjuk alls faktiskt) gick och vilade ett tag. Barnen satt och spelade och la pussel i ett av de små rummen. Jag tänkte jag lägger mig här på extra sängen och kollar på när de spelar en stund. Vaknar med ett ryck av att rummet är tomt och de båda dörrarna stängda...  När jag kommer ut i köket skrattar farmor Ingalill åt mig och säger "gomorron, sovit gott?" Jag hade slocknat och sovit i 2 timmar hahaha.
När jag kom ut var maten nästan klar och mer folk hade kommit. Bla Elsa eller som Lovisa sa damen med det lockiga håret. En helt bedårande dam, så snäll och mild att man blir glad bara av att tänka på henne.
Barnen tog henne till sig direkt.
Det blev grillat och hemgjord potatissallad och mycket mer. Så mycket som jag åt den dagen har jag nog aldrig ätit på en och samma dag!! Väldigt mätt och mer trött kunde jag inte sitta still, då hade jag somnat! Jag och syrran tog hand om disk och resterna av maten. Det var sknt att ha något att göra istället för att bara sitta.
När vi kommer ut till logen igen fick jag reda på att Lina och Lovisa skaffat sig en extra farmor...
De hade frågat kusin Elin om Ingalill var pappa Bennys mamma... och det var hon ju. Sen hade de sagt "och hon är din farmor??" Elin sa ja. Lovisa hade funderat och sen konstaterat att de bara hade en farmor på bild och en gravsten. Så hon frgade om de kunde få lna Elins farmor ibland. De fick dem. hehe Barn är så underbara! Ingalill ville gärna vara extra farmor :)
Det blev mer kaffe och mer kaka, men nu fick det inte plats mer! Det blev en slät kopp bara.
Elin och Lovisa skulle sova med pappa Benny i husvagnen men de ångrade sig i sista stund och följde med hem så stackars Benny fick sova där själv.
Meningen var att vi skulle åka tillbaka dagen efter och plocka blåbär men det ösregnade så det känndes inte som någon bra ide alls.
Vi åkte hem och som vanligt var det svårt att få med barnen, vi vill stannnnnnnna!!
Men efter många om och men gick det bra.
Söndagen blev en "komma ifatt dag"  reda till det lite efter packnngen och röjja upp hemma.
Fick ett sms från en god vän som ville beställa en målad barnpall (jihoo) det har inte vart så mycket beställningar de senaste så det var välkommet!
Malin rngde och frågade om jag kunde ha Selma på Måndagen för de skulle åka till Borås djurpark. Det var bara till att "sanera" hemmet från allt smått i enmetershöjd. Bra det för nu fick jag både dammsugat och röjjt upp bland leksakerna.
Selma är en riktig goding! När hon är på humör.... Blir hon arg lägger hon sig ner och sparkar och skriker hahah.
Dagen gick jättebra och vi hade riktigt mysigt alla fyra.
När jag skule gå på toa gick hon med och "sympatikissade" på pottan. jag hade mobilen i handen men hann inte riktgt f med den söta posen hon hade. hon hann nästan rymma med pottan.


Sen sprang hon rundor med pottan resten av dagen.

Jag och barnen åt kvällsmat nere hos mormor och morfar för jag var alldeles för trött för att laga mat.
Spaghetti och kasslersås, mums!
Det blev sängen tidigt för oss alla 3, vi är inte vana vid att ha smått folk hemma en hel dag ;)


Kommentarer
Postat av: emma

tack för rösten

2009-07-23 @ 11:32:19
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: