tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

villken dag!!

I går var det en sträng men så trevlig dag.
Började iofs oroande med att min svägerska åkte in på sjukhus mitt i natten. Hon hade frossa och hög feber. Läkarna tror att det är brusten blindtarm men vet inte säkert. De har svårt att operera med eftersom hon väntar barn. Hon ligger kvar på sjukhuset med antibiotika i dropp. Stackaren! Meningen var att vi alla skulle åka till sjönevads marknad men det gick ju inte nu.
Barnen blev helt förtvivlade när vi sa att vi inte skulle åka dit så mamma och jag sa att vi åker upp en stund med barnen bara. Jisses vad mycket enklare de var när de bara satt i vagn!!
mamma kolla här, mamma jag vill gå dit, mamma jag vill ha det och det och det.... etc etc
Fast de hade nog väldigt trevligt ändå.
Det första vi handlade var honung, det är standard vid det här laget.
Jag handlade vanlig till mig och svägerskan och polkagris honung till min vän i HBG.
Sen tyckte barnen att vi skulle köpa en påse hundgodis till min bror och svägerskas hundar så det gjorde vi.
Gick förbi en vagn med nybakade munkar och lilltjejen utbrister  -åhh mamma vad är det som luktar så delikat! HAHA hon e för go! Var får de allt ifrån???
Barnen lyckades se karusellerna som var i andra änden av marknaden,sen var det ett evigt tjatandes om dessa karuseller. Vi var lite hungriga och funderade på att köpa en korv eller nått när barnen såg ett stånd med baconsvålar och andra snacks. Det blev en faslig massa snacks! Sen var vi inte speciellt hungriga mer. Jag inhgandlade en ny penna som jag behöver när jag gör kort och en stor pack målarpapper till barnen. En textil märkpenna till alla dagiskläder blev det med.
Mamma var glad för hon hittade nya inneskor som hon behövde och en rökt ål.
Där fanns en stooor 10kr marknad där jag fyndade lite, det blev 2 bärhinkar, randborstar, hår tottar, tejp och en stor karta med hårnålar till min söta Mia.
Barnen fick ta lite lotter och vann varsin hemsk visselpipa. Behöver jag säga att jag ganska snart därefter hade världens huvudvärk?? Vi kom fram till karusellerna och barnen var överlyckliga. biljetterna kostade 25kr styck!!!! För de minsta barnkarusellerna som bara går runt i typ 2 minuter! HU det var jobbigt att försöka få barnen att förstå att mamma bara har råd att låta dem åka en gång.
Som tur är fanns där en hopp borg som var gratis och där hade de skoj en lång stund.
På väg till bilen fick de vars en gräddbulle (som för övrigt hamnade lite överallt) Och då blev de glada.
Det var en mycket trött mamma när vi kom hem.
Väl hemma var det bara att vispa plättsmet i den största bunken. Min vän och hennes 2 töser kom på kvällsmat.
Idag skall jag passa lilla Selma och hon skall sova över för första gången. Undrar hur jag ska klara det.. Jaja med tösernas hjälp ska det nog gå.
Nu ska jag ladda med kaffe för snart är lilla pärlan här.

Kommentarer
Postat av: sara

Lilla pärlan kommer du att fixa galant!

Tack för honungen, vad blir jag skyldig?

2009-08-15 @ 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: