tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Vacker natur, goda vänner och lugn och ro är

verkligen balsam för själen!
Sitter på en liten altan mitt inne i mörkaste småland och bara njuter! Klockan är nästan sju och kaffet är fixat. Inte mer än jag vaken än. Bara jag och alla de tusentals smådjur som hörs. Tror att det är tranorna som skriker men inte säker. Rådjuren skäller med. Och detta alldeles vid husknuten. Jag bor på landet jag också men detta är "mer" landet om man nu kan säga så.
Ute dass (inte jätte trevligt) men det ger en kännsla av lite primitivitet. Att det inte är det mest moderna och hi tech som gäller. Här gör man som man gjorde förr. Här finns ju lite som gör tillvaron lättare (för barnen iaf) som el, tv och rinnande vatten. Men  ute dasset och ute duschen har absolut sin charm!

Min vännina kom och sov över hemma hos oss i förrgår och så åkte vi med henne hit i går.
Lite nervpåfrestande var det allt. Barnens ständiga fråga var ju givetvis -e vi framme snart mamma..... Kunde inte låta bli att tänka på reklamen för ett visst hamburger företag.
Väl framme började barnen genast leka med sina vänner som de saknat. Vi är 5 vuxna och 5 barn här nu. Hi life! Det skulle handlas, såga ved och åkas med barnen till sjön. De två karlarna fick ta handling och ved och vi "mammor" tog barnen till sjön. Jisses vad de hade roligt!! Hade det bara varit liiite varmare hade jag kanske badat jag med men njeee i går var det för kallt.  Efter en kvart var det 5 mycket kallla och huttrande barn som kom upp. Vi klädde på dem och åkte hem. På väg till bilen hittar min vän 2 kantareller! Japp nu ska här plockas!! Men inte med 5  barn som är spralliga till 1000.
Eftermiddagen var bara lugn och trevlig.  kvällsmaten blev grillad fläskfile med helstekta nypotatis och kantarellsås.
MUMS!!!
Barnen lekte till klockan var över elva innan vi fick dem i säng, det är semester nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: