tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Tisdag morgon, 07:10 piiip

Nu har vi sovit här i 3 nätter och det är helt underbart! Sitter på verandan igen. Mornarna här är sagolika. Hägrarna och rådjuren hälsar en när man kommer ut. Ja och en och annan katt som jamar. Saknar min egen lilla sotis lite men han har det bra men mamma och pappa.
Nu är vi ensamma här, jag barnen min vän och hennes 2 barn. Helt kanon!
Vi har plockat blåbär, hallon och kantareller. MUMMA
Barnen har badat i sjön varje dag och jag var minsann i ända till knäna.

I går åkte min vän och handlade, lite smått som vi fattades bara. och jag tog hand om barnen.
Man ska inte skicka en sån som min vän till affären!! Haha! Det var inte lite hon kom hem med! Hon hade handlat belöningar till barnen i massor!
Och en massa god mat, kräftor kycklig och lyx godis för att bara nämna lite.
Hela dagen hade barnen lekt på ovanvåningen och det såg ju ut därefter!! HU vad de hade rört till allt!
Vi packade in maten och barnen fick vars ett paket med nya trosor, mumin trosor så söta!
Lillkillen fick likadana kalsonger.
Sen var det pankakor med grädde och syl som lunch/fika, vi är nämligen tidsoptimister båda två. Tror att vi ska hinna en massa men så blir det inte.
Barnen sattes i städnng och min vän traskade ut i skogen för att hitta hallon som jag ska göra saft på. Jag höll koll på lilla städfirman.
De kan faktiskt städa! Det visa sig att bara de 2 stora barnen hde städat men det var så fint när jag gick och kollade.
**så duktiga barn vi har**
JAg tog fram ena belöningen min vän köpt. 100 000 pärlor!! Med massa olika knäppen och trådar att trä dem på. Oj villka fina halsband och armband det blev!
Mitt i allt pärlande kom min vän tillbaka, du jag  hittade inte så mycket hallon.... I stället hade hon båda hinkarna fulla med kantareller!  Min komentar -skit i hallonen!
Kantareller smäller såååå mycket högre i mina ögon!!
När alla pärlat klart kom den dagliga frågan, -kan vi inte åka till sjön??
Jo det kan vi visst! Vi åkte till ett nytt ställe en bit ifrån där vi varit innan Ingen brygga men jättefint ändå. OJ var de badade!
Ingenn orkade ställa sig att laga mat så det blev mackor till kvällsmat, banren hade inte orkat vänta på det heller.
De bad om saga men ja det blev inte det heller för vi skulle byta rum till en större säng och sen blev det bara tokigt.
Tänkte jag skulle ta alla 4 barn och läsa en stund för dem i eftermiddag istället.
Jag har med boken om nalle puh och sen finns här gott om andr böcker med.

Jag har lite problem med min mage, magkatarr och allmän oro. Därför äter jag gärna en kesella vanilj varje morgon. Och vad hade inte min vän i kassarna..... Jo 2 kesella vanilj *kramar om* så nu ska jag sätta mig och äta en sådan och sen krypa ner till Lina i sängen igen.
Men bara en liten stund.....
Måste komma ihåg att tömma kameran idag med, så jag kan ta fler bilder. Kommer att bli sååå roligt att scrappa de sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: