tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Bit ihop eller bryt ihop.....

Med 2 barn som är beroende av mig är valet lätt. Jag kan inte bryta ihop även om det känns som om det ligger närmast.
Jag och barnen fick en underbar vecka i småland (tack vännen) och det har gjort att jag kunnat ladda batterierna lite. Nu är det dax att ta tag i det jag kan påverka.
Någon har gjort att jag nu har en skuld hos kronofogden på  X antal kronor som bara växer. Det är inte jag som skall betala men eftersom paragrafer och klaosuler är så otroligt skeva är jag som det kallar det fullt betalnings skyldig". Personen som ska betala gör inte nått för att hjälpa till, villket jag tycker är skit!! Personen har redan så mycket hos fogden att det inte spelar någon roll med denna skulden med. Men för mig är det en katastrof!
Jag har alltid satt det främst att betala det jag är skyldig men när man inte kan jobba och tjäna pengar blir det svårt. Särskillt om man dessutom skall betala andras skulder.
Det enda jag har att sälja som kan inbringa lite pengar är mina pysselsaker. Men det tar emot, det är dom som ger mig det anningshål jag behöver. Att kunna sätta sig med dem och koppla av en stund.
Jag kommer att lägga upp alla barnkläder och skor som är urväxa på Tradera så fort jag bara kan och hoppas att detta ger så jag iallafall klarar räntan.
Jag har kollat mycket på tv3's Lyxfällan. Inte för att jag lever i "lyx" utan för alla bra tips och råd som dom har.
Alla sesonger och avsnitt finns att se på tv3.se . Jag hade inte så mycket ekonomiskt tänkande innan men jag hoppas det har blivit lite bättre nu.

Lillan har börjat på dagis denna veckan och stora tjejen börjar förskoleklassen på måndag. Livet börjar sakta men säkert återgå till normala rutiner.
På lördag skall min guddotter sova över här för första gången. Hon har redan fyllt ett... Tiden går så fort. Det är inte utan att man är lite nervös. Jag har ju inte haft hand om så små barn på flera år. Massor att tänka på som välling och blöjor hehe.

Nu skall jag börja fota mer barnkläder och pysselsaker till tradera.

Kommentarer
Postat av: sara

bit ihop gumman. Efter regn kommer solsken, även om det är en förbaskat lång regnskur.

Det finns en mening med allt, en dag kommer du förstå meningen med detta. Jag lovar. Stora kramar.

2009-08-11 @ 09:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: