tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

KAN inte sova :(

Nu är klockan ett.... Har slummrat lite sen 23 ungefär.
De förbannade gallstenstabletterna gör mig knasig! Torr i munnen supertrött  men sömnlös... huvudvärk.. illamående...för att bara nämna några av biverkningarna. Jag vill inte ha ont men det känns inget bra att behöva käka så starka mediciner för att ens kunna fungera någorlunda normalt.
Jag är så arg på den sat**ns kirurgen som tog bort mig från operations kön, hade han inte gjort det så hade jag troligen varit opererad nu och säkert läkt med.
VARFÖR skulle jag inte vilja bli opererad????Nej jag vill ju gääärna ha såhär ont resten av livet. IDIOT!!!
Barnen sover tryggt och lungt iallafall.. Altid nått.
Jag vill ju kunna åka och hjälpa min vän som nyss flyttat jag vill ju kunna städa eller hänga tvätt utan att behöva tänka på att få ont. jag kunde fan inte ens smaka påsksillen som pappa gjorde:(
Käkade faktiskt en bit kött ikväll,det var sååååå gott! Men ok det får jag ju lida för nu.

Kan inte låtabli att tänka på sommarens flintastekar medpommes till.... -GLÖM DET! Får jag inte nån op så blir det vatten och vitt bröd för min del.. (eller väldigt lättsmält mat iaf)

Nä nu e jag sur.


Dsgen har varit överlag bra ändå idag. Barnen har haft en kompis här och lekt och jag gjorde korv och bröd till lunch som de åt ute. Solen har strålat och det har knappt blåst nått idag.

glääää mer vatten, tungan klistrar sig fast i gommen :(  kanske ska suga på en citronskiva???


Jag har hängt en halv maskin tvätt och jag hjälpte pappa lite med trädgårdsmöblerna, nu känns det mer som vår när de är ute. Lilla mamma har äntligen fått in lite mer jobb, två brudklänningar ett par brudnäbbsklänningar en dräkt och ett gäng med flaggor :)

 Hoppas det trillar in lite fler beställningar snart mamma!

Jag har haft en del stämplar som legat omonterade eftersom jag saknat foam att fästa dem på men det fick jag hem från panduro i förra veckan så det har jag med gjort. Skar till lite kortbaser med.

*undra om jag kan få ihop lite snygga sommarkort i morron*

Eva (frisören som säljer mina kort) Frågade efter sommriga kort när jag pratade med henne innan helgen.
Hittade också ett par påskstämplar jag inte hittade innan påsk.. men men nu har jag ju dem tills nästa påsk iaf..

Jag har en regnvatten tunna i hörnan av min lilla altan,till barnens förtjusning. De älskar att ta vatten därifrån och göra "floder" till alla leksakerna. Jag är dock lite nervös eftersom de lutar sig för att nå vattnet när den inte e full.Så vi bestämde att vi ska såga av den på lagom höjd så jag slipper oroa mig. Men då bör ju tunnan vara tom...
Jag satte en fot på tunnan och swoooosch så hade vi värsta sjön på vår lilla väg. Barnen var eld och lågor och sprang i vattnet så leran yrde. Jag insåg snabbt att det var bara att fylla badbaljorna om jag ens skulle kunna känna igen barnen sen. De satt lääääänge i badet med alla leksaker och bråkade inte en enda gång :)
När devar klara satte jag mig med Lovisas långa hår och kammade och flätade det. Sen fick de kvällsmat och somnade sen till Teletubbies. Det var längesedan jag hadeen lugn kväll för mig själv. Den hade dock varit ännu bättre utan värken...
Nä nu är klockan halv 2 och jag ska göra ett nytt försök att sova lite.
Hoppas på en gallstensfri söndag med mycket sol! Då skall jag bara ligga och ta det lungt i trädgården med barnen och min minipc :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: