tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

jaha det trodde jag inte...

Villken vecka det har varit......
Var hos "doktor gunvor" med barnen i onsdags. Ville kolla upp dem eftersom jag inte tyckte de mådde riktigt bra.
Hade aldrig varit där innan men nu ska jag säga att aldrig mer vårdcentralen!
Kom in på norrekatts barnklinik och möts av ett stort rum fyllt av rena fina hela leksaker. Barnen sprang genast in och började leka. De hann knappt få av sig jackorna. Vi kom in till Gunvor ganska snabbt och möts av "nämen hej är det du som är lillasyster" (till saken hör att min syster som har 6 barn aldrig går någon annanstans än hit, och nu förstår jag henne) Hon började med storasyster och hon fick ett eget stetoskop och fick lyssna på sitt hjärta och hon fick lyssna på mitt. Lillasyster tittade nyfiket på. Hon gjorde en koll i öron och hals och kännde på magen. Sen fick storarsyster ett klistermärke med rörliga ögon. Det var poppis! Så var det lillasysters tur och hon fick göra samma saker. Men när hon tittade i halsen sa hon bara ett kort "ojdå här var det mandlar" Hon har för stora mandlar och Gunvor skickade en remiss till operation. Halsprov togs på båda töserna och på mig med. Men som hon sa att Lillasyster har halsfluss och måste ha antibiotika. När hon kollade öronen kom samma uttryck "ojdå"...  Det visade sig att hon hade öroninflamation i båda öronen och det ena hade spruckit och det andra var på väg.
Vi pratade mycket om barnens rutiner och beteende och jag fick en regäl dos med självförtroende angående vem som faktiskt bestämmer.....  Med recept på amimox och med ett namn på en bra läkare jag skall gå till för egen del styrde vi kosan mot MAX... Barnen älsakar max och för första gången satt de snällt och åt upp ALLT!! De var så duktiga mina töser :D

När klockan började närma sig 13 åkte vi till "7huset" Det var dax för umgänge. Det gick väl rätt bra. Mia mötte oss utanför och då känns allt lättare. Hon brukar vara hos oss på umgänges onsdagar och det är en stor hjälp eftersom barnen oftast är väldigt svåra då.
 Mia och jag gick i stan och kollade på allt möjligt som man inte kan med 2 barn.
Tog en fika på mcd, chokladmuffins och äppeljuice. MUMMA!!
Mia och jag storstädade på kvällen, det behövdes verkligen! Tack gumman för all hjälp <3<3<3
På torsdagen var lillan hemma och stora tjejen gick till dagis, det var gympa avslutning och det var minsann inte mamma som skulle komma och kolla utan det var bara mormor som gällde.  Jag åkte till vickys fotvård och spenderade en hel timme i lyx! Nu har jag äntligen blivit av med mitt förbannade nageltrång som jag gått med i flera år.
På eftermiddagen kom två vänner på fika. De kör lastbil och hade vägarna förbi.
Ni kan tro barnen blev eld och lågor när de fick klättra runt i lastbilen.



Bakom mina solglasögon.............

Såhär glad blir man när man får låna solglasögon! Jag bara måste köpa barnen vars ett par.....

Fredagen var en lugn dag.. Ett regält bråk mellan mig och stora tjejjen resulterade i att hon somnade helt utmattad utan lunch mitt på dagen. Hon sov i 2 timmar!!  :O   Jag och lillan vilade lite med sen kom min lilla sötlök till guddotter och hennes syster och mamma på besök.

Visst börjar hon bli stor min lilla pudding! 2 små risgryn syns i nederkäken så snart får man passa sig för tjuvbett ;)

Idag kommer 2 kompisar till töserna (de e faktiskt redan här) Som skall sova över. Det skall bli riktigt roligt!
Deras mamma jobbar och eftersom jag är sjukskriven och hemma så har jag mer än gärna dem här.
Ska bli pannkakor till lunch och jag hoppas att de gillar trolldeg för det är eftermiddagens aktivitet :D
Nu är det frukost som skall serveras och handlelista skall skrivas (tack pappa)
De bara mååååste ju ha lite lördagsgodis;) och jag med för den delen!.
Hopp å hej får se om jag är pigg nog för ett blogg inlägg efter denna dagen.....


Kommentarer
Postat av: mia

I LOVE YOU MY BEST FRIEND!

2009-04-09 @ 19:45:26
URL: http://misiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: