tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

2 * halsfluss IGEN :(

Klockan är nästan kvällen och jag är helt slut! Idag har vi varit hos doktor Charlotte. Doktor Charlotte är inte rolig alls! Hon sa att både jag och Lina har halsfluss IGEN. Det är ju inte mer än knappt en vecka sen Lina avslutade sin antibiotika för sin dubbelsidiga öroninflamation och halsfluss.... Villka envetna bassilusker som vi råkat ut för. De ser säkert ut såhär:

Bara väntar på att få sätta tänderna i nån smaskigt frisk person ;)
Efter doktorn var det mega shopping på apoteket. 2 Sorters antibiotika, flour skölj till barnen, multivitaminer till barnen, plåster (kitty givetvis *suck*) alvedon sugtabletter till Lina. Så nu skulle man köpa aktier i Astra Zenica eller liknande.... Har nog fått den aktien att stiga idag.
På vägen hem stannade vi för att handla lite fika för barnen var så duktiga hos doktorn. Brukar ju inte ha "kex, kakor" som fika men idag blev det vars en brownie och vars en gräddbulle. Lina åt inte nått :( hon har nog lika ont i halsen som mig och det är HEMSKT!!! Har svårt att ens svälja saliven som blir i munnen.
Vi gjorde ett försök att vila en stund men Lina piggnade nog till regält av den första medicin dosen för hon stutsa runt hejvilt! Så nu på eftermiddagen har vi lekt ute. Jag har tvättat och hängt en maskin tvätt och vi har kollat på våra nya trädgårdsmöbler :D.  De ska bara laseras blåa och skruvas ihop. såååå fina!
Barnen kollar lite barntv nu och jag borde ta disken eller röjja lite men det finns verkligen inte en gnutta ork över idag.
Jag tror jag tar semester resten av kvällen!!

Den dagen vi är helt friska alla tre ska jag XXX!!!!
   (ja det ni, men ni lär märka det iaf)



Hittade en sida jag skall ägna en stund åt ikväll....
Har ni fler förslag på liknande sidor så blir jag jätteglad. Har nämligen kommit på att jag nog inte äter speciellt hmm rätt...
http://www.dietist.se/

Kommentarer
Postat av: Ulla

Nu får det väl ändå vara nog!!!! Kasta ut dendär gröna saken och säg att han har besöksförbud!!! Annars polisanmäler ni honom....:)

2009-04-22 @ 09:32:12
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: